Bij WhiteWall kunnen de bestandsformaten JPG en TIFF verwerkt worden. De bestanden kunnen het beste voor 300 DPI opgeslagen, met 8 bits of 16 bits en een vooraf ingestelde sRGB kleuromvang geüpload worden. Als die gegevens u niets zeggen, kunt u gewoon op ons vertrouwen. Vanzelfsprekend wordt ook automatisch gecontroleerd of de gegevens van uw foto geschikt zijn voor uw bestelling en een hoogwaardige productie.
Bij WhiteWall kunt u bestanden tot 1GB in JPG- of TIF-indeling uploaden. Uw bestand moet minimaal 0,4 megapixel groot zijn (i.e. 700 x 700 pixels). De maximale grootte voor fotobestanden is beperkt tot 625 megapixel. Afhankelijk van de afmetingen van uw foto, kan uw foto bijvoorbeeld de volgende afmetingen hebben:
Vierkant: 25.000 x 25.000 pixels
3:2: 30.600 x 20.400 pixels
4:3: 28.850 x 21.650 pixels
19:6: 33.300 x 18.750 pixels
4:1: 50.000 x 12.500 pixels
Voor foto’s met een optimaal resultaat kunt u het beste bestanden uploaden met 300DPI, 8BIT en een sRGB kleurruimte. Mocht dit u niks zeggen, dan kunt u erop vertrouwen dat dit klopt. Uiteraard worden uw beeldbestanden automatisch getest op geschiktheid en kwaliteit en worden ze hoogwaardig geproduceerd.
U kunt uw bestand zowel in RGB als in CMYK uploaden. CMYK-bestanden worden tijdens het productieproces omgezet in RGB. Wanneer uw bestand geen kleurprofiel heeft, dan gaan wij ervanuit dat uw bestand een sRGB-profiel heeft. Bij zwart-witfoto’s krijgt het bestand automatisch een GrayGamm2.2 kleurprofiel.
Onder "Foto bewerken" kunt u meerdere foto's uploaden, afzonderlijk bewerken en het gewenste product vastleggen. Optioneel kunt u hier ook een individuele hoekvormgeving kiezen, uw poster laten lamineren en er een ophanging bij bestellen. Wij geven uw foto weer in een ruimteweergave, zodat u al bij het configureren een beeld kunt krijgen van hoe uw foto er bij u thuis kan uitzien. Uw individuele woonsituatie (kleur van de muur, vloerbedekking) kunt u met de knoppen rechts onder in de weergegeven ruimte simuleren. Via "Foto bewerken" komt u bovendien bij onze meerluikfunctie en bij onze fotobewerking. Hier gebeurt het direct onder Foto bewerken.
U kunt een beelduitsnede selecteren, de oriëntatie wijzigen, beeldwaarden regelen en verschillende afbeeldingseffecten toevoegen. Bij fotobewerking komt u via Foto bewerken.
WhiteWall maakt alleen automatische gegevensverwerking mogelijk als u dat wenst. In de winkelwagen vindt u de optie "Automatische beeld optimalisatie". Hier bepaalt u of u de helderheid en het contrast van uw foto wilt optimaliseren. Het beeldscherm scherm is vaak erg helder, zodat foto's of afdrukken als te donker en / of niet kleurintensief beschouwd worden. Wij kunnen dit automatisch voor u aanpassen. We raden u aan deze optie aan te zetten, tenzij u uw afdruk of blootstelling heeft aangepast.
Als u uw fotoafdruk met een witte rand bestelt, wordt de foto daarbij niet bijgesneden. De witte rand wordt geheel automatisch toegevoegd! Zo komen uw foto’s nog chiquer en hoogwaardiger over en kunnen bovendien zonder problemen in een lijst met passe-partout worden geplaatst. Let op het volgende: bij maximale formaten wordt er geen witte rand aangemaakt, zodat er niets van uw foto verloren gaat.
Als uw foto al witte of zwarte randen heeft met een signatuur of tekst, let er dan op dat deze minimaal 1 cm van de rand van de foto verwijderd zijn, zodat ze tijdens het produceren en bijsnijden niet worden aangesneden.
Als u foto’s op de WhiteWall Kunstmarkt wilt aanbieden, belicht dan alstublieft geen titels of signaturen in de eventueel toegevoegde witte of zwarte rand van uw foto’s. Die informatie wordt door een koper als niet-hoogwaardig beoordeeld.
Voor grote bestelvolumes bieden we u graag een loyaliteitskorting aan. Klik hier en er opend zich een layer. Klik op de button "korting krijgen" en de Key Accounts status in uw account is geactiveered. Vanaf nu krijgt u bij al uw bestellingen de daarbij behorende korting. Deze korting wordt automatisch berekend zodra u de kortinglevel bereikt. Van belang is dat u steeds ingelogd bent met hetzelfde account.
U vindt hier een overzicht van onze verzendkosten.
Onze levertijden vindt u hier. Houd er rekening mee dat u bij het bestellen zonder registratie geen account aanmaakt.
We versturen uw werk in een op maat gemaakt kunstverpakking via een van onze gecertificeerde koeriers. U kunt, afhankelijk van het product en de daarbij behorende afleveropties, zelf het koeriersbedrijf selecteren. Deze optie vindt u direct in de winkelwagen onder 'verdere verzendmogelijkheden'.
Neutrale verzending betekent dat WhiteWall niet herkenbaar is als producent of afzender. WWM GmbH, Europaallee 59, 20226 Frechen wordt als afzender aangegeven en op de producten en de verpakking vindt u geen logo van WhiteWall. Op de factuur wordt u (als besteller) als aanspreekpartner opgegeven voor de ontvanger. Neutrale verzending kan nuttig zijn wanneer u de producten wilt doorverkopen en direct aan uw klanten wilt sturen.
Als u uw bestelling in onze WhiteWall shop in Dusseldorf (D) hebt opgegeven, dan kan dat. Laat ons team in de WhiteWall shop wel weten dat u uw bestelling wilt afhalen. Latere wijzigingen kunnen we niet meer doorvoeren. Wij hopen dat u er begrip voor hebt, dat zelf ophalen op onze productielocatie niet mogelijk is, omdat wij onze processen hebben geautomatiseerd.
U kunt handig betalen per creditcard (MasterCard, VISA, American Express), met iDEAL, PayPal of contant (in WhiteWall shops). Betalingen onder rembours of op rekening zijn in principe niet mogelijk. Op verzoek kan in individuele gevallen de mogelijkheid van kopen op rekening door ons worden onderzocht voor overheidsinstanties en grote bedrijven.
Wendt u zich bij vragen over uw bestelling tot onze Klantenservice. Alle belangrijke details van uw bestelling vindt u ook in uw klant-account onder "Mijn bestellingen".
U kunt de status van uw bestelling altijd controleren in uw klant-account. Als uw pakket na de aangegeven levertijd nog niet bij u is aangekomen of als de bestelstatus op Verzonden staat terwijl de bestelling nog niet bij u is bezorgd, wendt u zich dan tot onze Klantenservice.
U kunt uw bestelling tot 2 uur na indiening direct in uw klant-account annuleren. Annuleringen per e-mail kunnen wij helaas niet accepteren. Na afloop van deze periode begint het productieproces van uw foto. Daarom is een annulering op een later tijdstip helaas niet mogelijk. Houd er rekening mee dat u bij het bestellen zonder registratie geen account aanmaakt. Daarom kunt u de bestelling zonder registratie niet annuleren. WhiteWall fotoboeken zijn hiervan uitgesloten en kunnen niet afbesteld worden.
U kunt een ingediende bestelling helaas niet later bewerken of wijzigen. Uitzonderingen op deze regel zijn wijzigingen van het bezorgadres. Uw bestelling mag dan natuurlijk nog niet verzonden zijn. Neem hiertoe per e-mail contact op met onze Klantenservice. Geef hierbij altijd uw bestelnummer door. Samenvoegen van verschillende bestellingen is om logistieke en productietechnische redenen niet mogelijk.
Ook al zijn we nog zo zorgvuldig, er kan wel eens iets misgaan. Controleer daarom als de bezorger er nog bij is om de verpakking intact is. Is deze beschadigd, weiger dan het pakket aan te nemen. Neem vervolgens direct contact op met onze klantenservice, zodat deze opdracht kan geven tot een vervanging. Hebt u het pakket al in ontvangst genomen en een beschadiging vastgesteld, neem dan ook contact op met onze klantenservice. Bewaar in verband met een eventuele retourzending de originele verpakking. Voor een snelle verwerking is het zeer belangrijk dat u onze klantenservice per e-mail foto's stuurt om de beschadiging te documenteren. Geef daarbij ook uw bestelnummer op. Onze klantenservice bereikt u hier.
Er is ons veel aan gelegen dat u tevreden bent. Daarom vragen wij u om direct contact met ons op te nemen zodra iets niet aan uw verwachtingen voldoet. Samen zullen we een oplossing voor uw probleem vinden – door het product opnieuw te laten maken of in de vorm van compensatie. Wij willen onze prestatie met behulp van uw feedback continu verbeteren en ervoor zorgen dat u ook in de toekomst tevreden bent.
Stuur na ontvangst van de waar binnen twee weken een e-mail aan ons info-adres info@whitewall.com. Vul als onderwerp "tevredenheidsgarantie" in, vermeld het opdrachtnummer en geef ons een nauwkeurige beschrijving van het door u aangegeven gebrek. Voeg aan deze mail minstens twee duidelijke foto's toe, zodat een eerste deskundige beoordeling mogelijk is.
Samen met ons kwaliteitsmanagement zullen wij uw probleem analyseren, zodat wij ook in de toekomst aan onze hoge kwaliteitseisen kunnen voldoen. Onze klantenservice zal vervolgens contact met u opnemen om zo snel mogelijk een oplossing te vinden.
Met onze gratis nieuwsbrief informeren wij u regelmatig over onze aanbiedingen en exclusieve kortingsacties, over nieuws uit de wereld van de fotografie en over de meest actuele foto-tips van de profs. U kunt zich direct op de homepage op de nieuwsbrief abonneren.
Registreer u bij WhiteWall via “Aanmelden”. U ontvangt vervolgens een e-mail van WhiteWall met een bevestigingslink. Door op deze link te klikken sluit u de registratie voor een klantaccount bij WhiteWall af.
In uw, met een wachtwoord beschermde, klantaccount bij WhiteWall kunt u op ieder moment de actuele stand van uw bestelling bekijken.
Als u zich heeft aangemeld, maar nog geen e-mail met een bevestigingslink heeft ontvangen, controleer dan uw spam-map. Als u de bevestigingsmail ook daar niet kunt vinden, neemt u dan contact op met onze klantenservice.
Uw klantaccount bij WhiteWall is natuurlijk gratis.
In uw klantaccount kunt u onder het menu-item “Mijn gegevens” uw gegevens, foto’s en bestellingen beheren. Houdt u er wel rekening mee dat wijzigingen die u daar aanbrengt niet gelden voor reeds lopende bestellingen. Wilt u alleen het afleveradres van uw lopende bestelling wijzigen? Dat kan als uw bestelling nog niet is verstuurd. Neem daarvoor alstublieft contact op met onze klantenservice en geef daarbij altijd uw bestelnummer aan.
Klik in uw klantaccount onder het menu-item “Mijn gegevens” op “Wachtwoord wijzigen”. Voer daar zowel uw oude wachtwoord als het door u gewenste nieuwe wachtwoord in.
Klik hier en voer het e-mailadres van uw klantaccount in. Klik dan op "Wachtwoord vergeten". U ontvangt een e-mail met een link naar een pagina waarop u een nieuw wachtwoord kunt invoeren.
U kunt uw klantaccount op elk moment wissen onder ‘Mijn gegevens’.
naar boven