Help


De meestgestelde vragen

Bestelling, verzending en aflevering

Klantaccount

Welke indeling moet een afbeeldingsbestand hebben, en hoe groot moet het zijn?

Bij WhiteWall kunt u bestanden tot 1GB in JPG- of TIF-indeling uploaden. Uw bestand moet minimaal 0,4 megapixel groot zijn (i.e. 700 x 700 pixels). De maximale grootte voor fotobestanden is beperkt tot 625 megapixel. Afhankelijk van de afmetingen van uw foto, kan uw foto bijvoorbeeld de volgende afmetingen hebben:

Vierkant: 25.000 x 25.000 pixels
3:2: 30.600 x 20.400 pixels
4:3: 28.850 x 21.650 pixels
19:6: 33.300 x 18.750 pixels
4:1: 50.000 x 12.500 pixels

Voor foto’s met een optimaal resultaat kunt u het beste bestanden uploaden met 300DPI, 8BIT en een sRGB kleurruimte. Mocht dit u niks zeggen, dan kunt u erop vertrouwen dat dit klopt. Uiteraard worden uw beeldbestanden automatisch getest op geschiktheid en kwaliteit en worden ze hoogwaardig geproduceerd.

In welke kleurruimte moet ik mijn bestand uploaden?

U kunt uw bestand zowel in RGB als in CMYK uploaden. CMYK-bestanden worden tijdens het productieproces omgezet in RGB. Wanneer uw bestand geen kleurprofiel heeft, dan gaan wij ervanuit dat uw bestand een sRGB-profiel heeft. Bij zwart-witfoto’s krijgt het bestand automatisch een GrayGamm2.2 kleurprofiel.

Wat kan ik onder "Foto bewerken" allemaal instellen?

Onder "Foto bewerken" kunt u meerdere foto's uploaden, afzonderlijk bewerken en het gewenste product vastleggen. Optioneel kunt u hier ook een individuele hoekvormgeving kiezen, uw poster laten lamineren en er een ophanging bij bestellen. Wij geven uw foto weer in een ruimteweergave, zodat u al bij het configureren een beeld kunt krijgen van hoe uw foto er bij u thuis kan uitzien. Uw individuele woonsituatie (kleur van de muur, vloerbedekking) kunt u met de knoppen rechts onder in de weergegeven ruimte simuleren. Via "Foto bewerken" komt u bovendien bij onze meerluikfunctie en bij onze fotobewerking. Hier gebeurt het direct onder Foto bewerken.

Welke mogelijkheden heb ik met fotobewerking?

U kunt een beelduitsnede selecteren, de oriëntatie wijzigen, beeldwaarden regelen en verschillende afbeeldingseffecten toevoegen. Bij fotobewerking komt u via Foto bewerken.

Bewerkt WhiteWall mijn foto voor het afdrukken nog een keer na?

Ja. Alle foto's die per direct worden geüpload zijn automatisch geoptimaliseerd. Dat geldt niet voor foto‘s die de user al bewerkt heeft.

Wordt mijn motief bijgesneden als ik een afdruk met een witte rand bestel?

Als u uw fotoafdruk met een witte rand bestelt, wordt de foto daarbij niet bijgesneden. De witte rand wordt geheel automatisch toegevoegd! Zo komen uw foto’s nog chiquer en hoogwaardiger over en kunnen bovendien zonder problemen in een lijst met passe-partout worden geplaatst. Let op het volgende: bij maximale formaten wordt er geen witte rand aangemaakt, zodat er niets van uw foto verloren gaat.

Waarop moet ik letten als er een signatuur en tekst is geïntegreerd in de rand van mijn foto?

Als uw foto al witte of zwarte randen heeft met een signatuur of tekst, let er dan op dat deze minimaal 1 cm van de rand van de foto verwijderd zijn, zodat ze tijdens het produceren en bijsnijden niet worden aangesneden.
Als u foto’s op de WhiteWall Kunstmarkt wilt aanbieden, belicht dan alstublieft geen titels of signaturen in de eventueel toegevoegde witte of zwarte rand van uw foto’s. Die informatie wordt door een koper als niet-hoogwaardig beoordeeld.

naar boven
Krijgen trouwe klanten korting bij WhiteWall?

Voor grote bestelvolumes bieden we u graag een loyaliteitskorting aan. Klik hier en er opend zich een layer. Klik op de button "korting krijgen" en de Key Accounts status in uw account is geactiveered. Vanaf nu krijgt u bij al uw bestellingen de daarbij behorende korting. Deze korting wordt automatisch berekend zodra u de kortinglevel bereikt. Van belang is dat u steeds ingelogd bent met hetzelfde account.

  1. 6% korting op alle huidige en vorige bestellingen vanaf € 1000,- netto
  2. 12% korting op alle huidige en vorige bestellingen vanaf € 3000,- netto
  3. 14% korting op alle huidige en vorige bestellingen vanaf € 5000,- netto (met gratis verzending)
  4. 16% korting op alle huidige en vorige bestellingen vanaf € 10000,- netto (met gratis verzending)
  5. 18% korting op alle huidige en vorige bestellingen vanaf € 20000,- netto (met gratis verzending)


Neemt u contact op met onze klantenservice! We helpen u graag: 020 8908246 * (ma t/m vr van 10-18 uur) of via e-mail.
* lokaaltarief plus eventuele kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon

Wat zijn de verzendkosten?

U vindt hier een overzicht van onze verzendkosten.

Wanneer wordt het product bezorgd?

Onze levertijden vindt u hier. Houd er rekening mee dat u bij het bestellen zonder registratie geen account aanmaakt.

Kan ik mijn bestelling per Express laten bezorgen?

We versturen uw werk in een op maat gemaakt kunstverpakking via een van onze gecertificeerde koeriers. U kunt, afhankelijk van het product en de daarbij behorende afleveropties, zelf het koeriersbedrijf selecteren. Deze optie vindt u direct in de winkelwagen onder 'verdere verzendmogelijkheden'.

Neutrale verzending

Neutrale verzending betekent dat WhiteWall niet herkenbaar is als producent of afzender. WWM GmbH, Europaallee 59, 20226 Frechen wordt als afzender aangegeven en op de producten en de verpakking vindt u geen logo van WhiteWall. Op de factuur wordt u (als besteller) als aanspreekpartner opgegeven voor de ontvanger. Neutrale verzending kan nuttig zijn wanneer u de producten wilt doorverkopen en direct aan uw klanten wilt sturen.

Kan ik mijn bestelling persoonlijk ophalen?

Als u uw bestelling in onze WhiteWall shop in Dusseldorf (D) hebt opgegeven, dan kan dat. Laat ons team in de WhiteWall shop wel weten dat u uw bestelling wilt afhalen. Latere wijzigingen kunnen we niet meer doorvoeren. Wij hopen dat u er begrip voor hebt, dat zelf ophalen op onze productielocatie niet mogelijk is, omdat wij onze processen hebben geautomatiseerd.

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

U kunt handig betalen per creditcard (MasterCard, VISA, American Express), met iDEAL, PayPal of contant (in WhiteWall shops). Betalingen onder rembours of op rekening zijn in principe niet mogelijk. Op verzoek kan in individuele gevallen de mogelijkheid van kopen op rekening door ons worden onderzocht voor overheidsinstanties en grote bedrijven.

Aan wie kan ik vragen stellen over mijn bestelling?

Wendt u zich bij vragen over uw bestelling tot onze Klantenservice. Alle belangrijke details van uw bestelling vindt u ook in uw klant-account onder "Mijn bestellingen".

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat kan ik doen?

U kunt de status van uw bestelling altijd controleren in uw klant-account. Als uw pakket na de aangegeven levertijd nog niet bij u is aangekomen of als de bestelstatus op Verzonden staat terwijl de bestelling nog niet bij u is bezorgd, wendt u zich dan tot onze Klantenservice.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling tot 2 uur na indiening direct in uw klant-account annuleren (bij premium express-levering: 1 uur). Annuleringen per e-mail kunnen wij helaas niet accepteren. Na afloop van deze periode begint het productieproces van uw foto. Daarom is een annulering op een later tijdstip helaas niet mogelijk. Houd er rekening mee dat u bij het bestellen zonder registratie geen account aanmaakt. Daarom kunt u de bestelling zonder registratie niet annuleren.

Kan ik mijn bestelling en het bezorgadres later nog wijzigen?

U kunt een ingediende bestelling helaas niet later bewerken of wijzigen. Uitzonderingen op deze regel zijn wijzigingen van het bezorgadres. Uw bestelling mag dan natuurlijk nog niet verzonden zijn. Neem hiertoe per e-mail contact op met onze Klantenservice. Geef hierbij altijd uw bestelnummer door. Samenvoegen van verschillende bestellingen is om logistieke en productietechnische redenen niet mogelijk.

Mijn foto is beschadigd! Wat kan ik doen?

Ook al zijn we nog zo zorgvuldig, er kan wel eens iets misgaan. Controleer daarom als de bezorger er nog bij is om de verpakking intact is. Is deze beschadigd, weiger dan het pakket aan te nemen. Neem vervolgens direct contact op met onze klantenservice, zodat deze opdracht kan geven tot een vervanging. Hebt u het pakket al in ontvangst genomen en een beschadiging vastgesteld, neem dan ook contact op met onze klantenservice. Bewaar in verband met een eventuele retourzending de originele verpakking. Voor een snelle verwerking is het zeer belangrijk dat u onze klantenservice per e-mail foto's stuurt om de beschadiging te documenteren. Geef daarbij ook uw bestelnummer op. Onze klantenservice bereikt u hier.

Welke voordelen krijg ik met de nieuwsbrief?

Met onze gratis nieuwsbrief informeren wij u regelmatig over onze aanbiedingen en exclusieve kortingsacties, over nieuws uit de wereld van de fotografie en over de meest actuele foto-tips van de profs. U kunt zich direct op de homepage op de nieuwsbrief abonneren.


Hoe kan ik een WhiteWall-klantaccount aanmaken?

Registreer u bij WhiteWall via “Aanmelden”. U ontvangt vervolgens een e-mail van WhiteWall met een bevestigingslink. Door op deze link te klikken sluit u de registratie voor een klantaccount bij WhiteWall af.

Wat zijn de voordelen van een klantaccount bij WhiteWall?

In uw, met een wachtwoord beschermde, klantaccount bij WhiteWall kunt u op ieder moment de actuele stand van uw bestelling bekijken.

Wat gebeurt er als ik de bevestigingsmail niet ontvang?

Als u zich heeft aangemeld, maar nog geen e-mail met een bevestigingslink heeft ontvangen, controleer dan uw spam-map. Als u de bevestigingsmail ook daar niet kunt vinden, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Moet ik voor mijn klantaccount iets betalen?

Uw klantaccount bij WhiteWall is natuurlijk gratis.

Hoe kan ik mijn accountgegevens zoals mijn wachtwoord wijzigen?

In uw klantaccount kunt u onder het menu-item “Mijn gegevens” uw gegevens, foto’s en bestellingen beheren. Houdt u er wel rekening mee dat wijzigingen die u daar aanbrengt niet gelden voor reeds lopende bestellingen. Wilt u alleen het afleveradres van uw lopende bestelling wijzigen? Dat kan als uw bestelling nog niet is verstuurd. Neem daarvoor alstublieft contact op met onze klantenservice en geef daarbij altijd uw bestelnummer aan.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Klik in uw klantaccount onder het menu-item “Mijn gegevens” op “Wachtwoord wijzigen”. Voer daar zowel uw oude wachtwoord als het door u gewenste nieuwe wachtwoord in.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten! Wat moet ik doen?

Klik hier en voer het e-mailadres van uw klantaccount in. Klik dan op "Wachtwoord vergeten". U ontvangt een e-mail met een link naar een pagina waarop u een nieuw wachtwoord kunt invoeren.

Kan ik mijn klantaccount wissen?

U kunt uw klantaccount op elk moment wissen onder ‘Mijn gegevens’.

naar boven